El Caralt i l’Hostench són dos treballadors d’una empresa de vigilants d’escenari qualificats. Passen les hores de la seva feina omplint la buidor d’un teatre mort. Viuen un present de desesperança i projecten un futur d’una lluminositat més que improbable. Persegueixen l’ombra gairebé difusa que una vegada, fa molt temps, ells mateixos van aconseguir projectar.
I així els veiem, un dia com avui, quan un error fa que el teatre sigui ple o gairebé.
Arxius: Funcions
Jo, travesti
Jo, travesti és una alterficció sobre el transvestisme que reivindica l’art i cultura travesti i la figura de transformistes i imitadors d’estrelles amb una llarga tradició a casa nostra al llarg de tot el segle XX i fins als nostres dies.
Continua llegint...DEMOCRAZY: La Transición, Borbón y cuenta nueva
DEMOCRAZY: La Transición, Borbón y cuenta nueva tracta del procés que va patir el país després de la mort de Franco. Combinant el documental i la comèdia, repassa els episodis més importants d’aquest període de la història d’Espanya i es qüestiona la fortalesa de la seva democràcia.
Continua llegint...You say tomato
You Say Tomato és una comèdia intensa i profundament humana on el diàleg i la música construeixin una reflexió desacomplexada sobre el sentit i el valor real de l’art en el món i en l’època que vivim, sobre la supervivència dels artistes, la satisfacció i la fidelitat en les relacions de parella i, en general, sobre tot allò que ens trobem el dia que deixem de ser joves, deixem de tenir tota la vida per endavant i ens adonem que, si no fem alguna cosa per evitar-ho, la nostra vida serà així fins als darrers dies. És això el que volíem?.
Continua llegint...Concert de Jazz’t Mates
El Pati de La Mercantil acull les creacions de companyies locals els diumenges a l’hora del vermut:
Concert de Jazz’t Mates – Live session de jazz amb sons llatins
Cinefòrum. Cicle Totalitarismes: Ser o no ser
Ser o no ser-hi és la qüestió. Joseph i Maria Thura són un matrimoni d’actors polonesos. La seva companyia representa el Hamlet de Shakespeare al teatre de Varsòvia, durant l’ocupació nazi. Un aparent romanç entre Maria i un jove pilot militar donarà lloc a una trama d’espies molt esbojarrada.
Continua llegint...A quatre, de Joan Blau
“a quatre” és un espectacle sobre el procés de creació d’una obra de teatre amb música en directe. Un cantautor, una actriu, vuit poemes musicats, la demència semàntica i una data d’estrena.
Continua llegint...Xarxes
Júlia i Berta en escena. Un trapezi flota en l’aire.
Una arpa ens transporta a una dimensió celestial.
El repte en comú: Teixir la xarxa que tot ho acull.
La xarxa viva on cada fil, delicat però ferm, és únic. El disseny de la xarxa varia a cada instant en funció de la respiració de les cordes.
Xarxes
Júlia i Berta en escena. Un trapezi flota en l’aire.
Una arpa ens transporta a una dimensió celestial.
El repte en comú: Teixir la xarxa que tot ho acull.
La xarxa viva on cada fil, delicat però ferm, és únic. El disseny de la xarxa varia a cada instant en funció de la respiració de les cordes.
Obsolescència Programada
Fritsch Company crea Obsolescència Programada sota la premisa:
“La selecció natural de la societat actual és la estolidesa humana”
L’horologia de les coses, els materials, artefactes i
aparells generen el consum compulsiu com una droga de disseny.