A.K.A. ( Also Know As)

Data: 2 i 3 d'octubre
Tipus: Teatre

A.K.A. (Also Known As) ens parla d’un període de l’adolescència d’en Carlos del que nosaltres formem part. D’un moment en el que, per circumstàncies alienes a ell, trontollen els seus ciments, les seves arrels, la seva identitat. I és que en Carlos és adoptat… i els ulls dels altres li fan plantejar quina és la seva“vertadera” identitat; pot ser que no sigui del tot qui ha decidit ser. Perquè en el fons, som qui sentim que som, o qui la gent creu que som?
Doncs d’això va A.K.A.: de com s’arrelen aquests gèrmens a la vida d’en Carlos.

FITXA ARTÍSTICA
Companyia: A.K.A.
Autor: Daniel J. Meyer
Direcció: Montse Rodríguez Clusella
Ajudant de direcció: Daniel J Meyer
Intèrpret: Lluís febrer

PREMIS
2 Premis MAX (text teatral revelació, actor protagonista).
4 Premis Butaca (text teatral, obra petit format, direcció, actor protagonista)
3 Premis Teatre Barcelona (text teatral, obra petit format, adreça)

Meritxell Gené. Sa tanca d'allà dins

Data: 9 d'octubre
Tipus: Música

Meritxell Gené presenta nou disc, un treball que desgrana alguns dels poemes que formen part del seu primer llibre, ‘Després dels esbarzers’ (Pagès Editors), un recull de poemes molt personal, nascut del delit de reviure el passat, de gratar-lo, d’emmirallar-s’hi i de guarir-lo. Sense haver-ho previst gaire, l’energia, sovint fonda i atàvica, d’aquells poemes tan íntims, ha empès uns versos que a poc a poc s’han anat desplegant musicalment. Un cop recitats i digerits, ara són escrits per a ser cantats. La profunditat insòlita dels versos persevera cada cop que els declama i, més encara, ara que també ens els canta. En una celebració essencial, cos endins i ben enfora, per compartir-los, en primícia, a Balaguer.

FITXA ARTÍSTICA
Cantautora i guitarra: Meritxell Gené
Guitarra i ukelele: Txabi Ábrego

Umbral

Data: 23 i 24 d'octubre
Tipus: Teatre

Cinc històries en cinc espais urbans, entre privats i públics, entre nocturns i diürns: un portal, un estudi fotogràfic, un pas de vianants, un apartament i una oficina d’un escorxador. Allò que crea unitat en aquests cinc marcs és la condició de llindar, sobretot referit a allò que es produeix en la comunicació. Però el llindar més constant és el que hi ha entre el treball i els sentiments, en especial els amorosos, per absència d’un d’ells o d’ambdós.
Cadascuna de les cinc històries presenta una parella que no pot –en alguns casos no vol- lligar una relació amorosa perquè refusen la idea de creuar el petit espai que els separa.

FITXA ARTÍSTICA
Companyia: La Hongaresa
Autor: Paco Zarzoso
Direcció: Paco Zarzoso
Intèrprets: Lola López i Paco Zarzoso
Espai escènic: Damián Gonçalves
Il·luminació: Ximo Olcina

Laberint Striptease

Data: 5 i 6 de novembre
Tipus: Cabaret teatre

Cabaret inspirat en l’obra “Strip-tease i teatre irregular” i els poemes visuals de Joan Brossa
Dansa, teatre, acrobàcia, música, cant, play-back, transformisme, striptease… art parateatral?.
Senyores i senyors, passin, seguin i gaudeixin (o no) del nostre cabaret. Juguin amb nosaltres a canviar l’òptica de visió, a despullar la realitat, a transvestir-la per veure-hi clar. Però sigui com sigui, permetin demanar-los-hi un favor, no se’n vagin igual que han entrat, perquè com sempre deia Brossa que també sempre deia Fregoli; ” l’art és vida, i la vida, transformació”.

FITXA ARTÍSTICA
Companyia: Cia Roberto G Alonso
El músic: Jordi Cornudella
La cantatriu: Elena Martinell
La ballarina stripteasista: Laura Marsal
El saltimbanqui: Davo Marín
MC Clown: Roberto G. Alonso / Jordi Andújar
Dramatúrgia, direcció i coreografia: Roberto G. Alonso
Producció: Escenari Joan Brossa en col·laboració amb Cabaret 13 i Cia. Roberto G. Alonso

Polzet

Data: 9 de novembre
Tipus: Teatre familiar

Són molts els temes que Perrault aborda amb aquest conte; la relació entre el bé i el mal, la generositat, la bondat, i sens dubte, el tema principal en la nostra versió: l’abandonament, perquè POLZET es contextualitza en una situació que estableix paral·lelismes molts clars i molt crus amb la societat actual.
Qui busqui el Polzet de Perrault trobarà el que busca, com també ho farà qui desitgi trobar una visió nova i estimulant. Divertida per als nens i nenes i commovedora per als adults, (encara que potser resulti al contrari), presentem el conte a través de la relació d’un fill amb el seu pare. I és per això que aquest és un espectacle especialment ideat per a pares i fills, per a mares i filles (feu les combinacions que vulgueu). Segons diuen, els contes es van inventar per a adormir els nen i despertar als adults, però …i si els pares fossin els nens i els fills els adults?

FITXA ARTÍSTICA
Companyia: Zum Zum teatre
Autor: Iñaki Rikarte
Música: Iñaki Salvador
Espai Escènic: Ikerne Gimenez
Direcció: Iñaki Rikarte
Intèrprets: Jesús Agelet i Ramon Molins

PREMIS
Premi Millor Espectacle Familiar Crítica 2019

El Rey del Gurugú

Data: 27 i 28 de novembre
Tipus: Teatre

El Rey del Gurugú és el testimoni del drama de la immigració des dels ulls d’un gos, una mirada lúcida i alhora desconcertada.
El Mont Gurugú (Marroc) és un lloc de pas, la sala d’espera del paradís, en la que els immigrants subsaharians viuen en unes condicions molt precàries i permanentment a l’aguait dels atacs de la policia marroquina, que s’hi acarnissa. El Gurugú és un llimbs, una terra de frontera. També és, però, un lloc en el que la solidaritat entre els immigrants és molt comuna, el motor que els encoratja a continuar resistint.
Volem que l’obra sigui una experiència d’immersió per al públic. Un udol en paraules. Marley es dirigeix als espectadors com si fossin un grup nou d’immigrants acabats d’arribar al Gurugú, als quals els hi explica la seva història. L’espai escènic està pràcticament despullat, el públic seu a sobre de mantes i caixes de fusta per a donar un ambient de precarietat, de lloc de pas, de frontera. Els limits entre realitat i ficció es difuminen.

FITXA TÈCNICA
Companyia: La nave va e
Dramaturgia i direcció: Ferran Joanmiquel
Intèrpret: David Martínez
Disseny de llums: David Costa